The studio that takes AI from storytelling to production(스토리텔링에서 실제 제작까지 AI가 담당하는 스튜디오)
Promise, an AI production company founded by former YouTube executives and next-generation AI artists, has raised funding from veteran media executive Peter Chernin and tech investor Andreessen Horowitz.
Promise Studio was founded by former YouTube executives George Strompolos and Jamie Byrne, who were early entrants to the influencer space, along with next-generation AI artist Dave Clark.
Unlike traditional studios, where generative AI is used experimentally for some visual effects or storyboarding, AI studios are centralized around AI tools. <We're building a production software called Muse to help artists utilize our generative AI tools. The company plans to use the tools for everything from scene conceptualization to actual production, rather than just partially using AI like other companies.
"We don't think of generative AI as a VFX tool to make it look pretty when it snows," Strompolos said, emphasizing that within three years, he expects to be able to create new formats of shows and movies, such as interactive content.
Chernin, who invested in Promise through his production company North Road, emphasized that "in my experience, a big company jumping in is not the best path to success." "It's better to have a small company that's 100% focused on it, and it's better to do it from the bottom up rather than the top down."
전직 유튜브 임원과 차세대 AI아티스트가 함께 설립한 AI 프로덕션 프로미스(Promise)가 베테랑 미디어 경영자 피터 체닌(Peter Chernin)과 테크 투자자 안드레센 호로위츠(Andreessen Horowitz)로부터 투자를 받았다.
프로미스 스튜디오는 인플루언서 업계에 일찍 뛰어든 전직 유튜브(YouTube) 임원 조지 스트롬폴로스(George Strompolos)와 제이미 번(Jamie Byrne), 차세대 AI 아티스트인 데이브 클락(Dave Clark)이 함께 설립한 회사다. 스트롬폴로스는 얼마전까지 인플루언서 엔터테인먼트 회사 풀스크린(Fullscreen)의 CEO였다.
AI 스튜디오는 생성AI를 일부 시각 효과나 스토리 보딩 등에 실험적으로 쓰는 전통적인 스튜디오와는 달리, AI툴을 전체 스튜디오 중심에 둔 것이 특징이다. 아티스트들이 생성AI 툴을 활용할 수 있도록 뮤즈(Muse)라는 프로덕션 소프트웨어를 만들고 있다. 다른 회사처럼 AI를 일부에만 사용하는 것이 아니라 콘셉트 설정부터 실제 제작까지 모든 작업에 작용되는 툴이다.
스트롬폴로스는 “우리는 생성 AI를 눈이 내릴 때 예쁘게 보이게 하기 위한 VFX 도구로 생각하지 않는다”며 “3년 이내 인터랙티브 콘텐츠와 같은 새로운 형식 쇼와 영화를 제작할 수 있을 것으로 예상하고 있다”고 강조했다.
자신의 제작사 노스로드를 통해 프로미스에 투자한 체르닌(Chernin)은 “제 경험상 대기업이 뛰어드는 것이 성공으로 가는 최선의 길은 아니다”라며 “100% 그것에만 집중하는 작은 회사에서 하는 것이 더 낫고, 하향식보다는 상향식으로 하는 것이 더 낫다”고 강조했다.
[생성AI는 이미 할리우드 속으로]
생성AI는 지난해 배우와 작가 파업과 협상에서 가장 큰 걸림돌이었다. 창작자들은 AI가 자신이 만든 콘텐츠나 자신의 모습을 대체하거나 스튜디오가 AI 도구를 학습시킨 아티스트에게 정당한 보상을 하지 않을 것이라고 우려했다.